An independent member of MOORE Global
WVDB International MijnWVDB Werken bij WVDB

Onze nieuwe financiële dienstverlening in Exact

Optimale grip door slim aanleveren, communiceren en actueel inzicht

Veelgestelde vragen

Exact Online is de meestgebruikte online bedrijfssoftware door ondernemers en accountants. Ontdek de veelgestelde vragen in onze uitgebreide FAQ. Voor overige vragen kunt u contact opnemen met uw contactpersoon.

Veelgestelde vragen over de overstap

Met Exact Online kunnen we u meer waarde bieden. Wij geloven in de kracht van data en automatisering. Exact loopt ver voorop op dit gebied en blijft zich razendsnel ontwikkelen. Dat biedt ons nu al, maar zeker ook in de toekomst allerlei nieuwe mogelijkheden om u nog beter van dienst te kunnen zijn.

Buiten uzelf en onze dienstverleners kan niemand bij uw gegevens. Vanzelfsprekend draaien wij voorafgaand aan iedere samenwerking die we mogelijk aangaan een zeer nauwgezette risico-analyse. Wij gaan geen enkele samenwerking aan wanneer daar mogelijke risico's mee zijn gemoeid.

U betaalt niets extra voor Exact Online. Daarentegen geniet u natuurlijk wel van de vele voordelen!

Om de overstap succesvol te laten verlopen moet u de volgende zaken meenemen:

- Uw bankpas

- indien noodzakelijk een bankverificatiemiddel (RaboScanner of E.dentifier)

- Een laptop of tablet

- Uw telefoon

Met Exact richten we dashboards in met sturingsinformatie die aansluit op uw situatie en daardoor krijgen zowel u als wij continu performance-inzicht. Wij monitoren de performance waardoor we u proactief kunnen adviseren. Al deze informatie is bereikbaar in een handige app. Hierdoor staan alle documenten en communicatie op één plek, waar u altijd en overal bij kunt.

Veelgestelde vragen over functionaliteiten

Wij maken samen met u de bankkoppeling. U hoeft dat niet zelfstandig te doen. Uiteraard willen we u wel graag uitleggen hoe dat in zijn werk gaat: 

U kunt een koppeling maken tussen uw bank en Exact Online om automatisch elektronische bankbestanden uit te wisselen, zoals afschriften, betalingsbestanden of incassobestanden. Dankzij zo'n koppeling hoeft u bankbestanden niet meer handmatig te importeren en kun je eventuele onzorgvuldigheden voorkomen.

Rollen
U moet de rol 'Bankkoppelingen definiëren' hebben om bankkoppelingen aan te maken en te beheren. Om bankafschriften van de gekoppelde bankrekeningen te importeren, heeft u de rol Bankafschriften importeren nodig. Zie 'Jouw rechten in Exact Online'.

Voordat u begint
Controleer of alle historische transacties zijn geïmporteerd. Nadat u de bankkoppeling hebt ingesteld, kunt u die namelijk niet meer importeren zonder de bankkoppeling te deactiveren.

U heeft toegang tot Exact Online en de website of app van uw bank nodig om een bankkoppeling aan te maken. Het verschilt per bank hoe u deze koppeling maakt

De volgende banken in Nederland kunnen transacties en bankafschriften met Exact Online uitwisselen door middel van een automatische bankkoppeling:

ABN AMRO
bunq
Knab
Rabobank
ING

Staat uw bank er niet bij? Dan is een bankkoppeling helaas niet mogeljk. Bankafschriften van de meeste banken in Nederland importeert u makkelijk via een MT940-bestand in Exact. U hoeft dus niets handmatig in te voeren!

Bankafschriften van de meeste banken in Nederland importeert u makkelijk via een MT940-bestand in Exact. U hoeft dus niets handmatig in te voeren! Bij uw overstap leggen wij u uit hoe u dat doet.

Bankkoppelingen zijn alleen mogelijk als u bij ABN AMRO, bunq, Knab, Rabobank of ING bankiert. Bij andere banken is de bankkoppeling helaas (nog) niet mogelijk. 

Als u niet bij Exact Online kunt inloggen, kunt u dit als volgt oplossen:

·         Herstel uw gebruikersnaam of wachtwoord. Klik hiervoor op de inlogpagina op de hyperlink Wachtwoord vergeten? en volg de instructies.

·         Gebruikt u verificatie in twee stappen? Controleer dan of u de verificatiecode correct hebt ingevoerd en of de tijd op uw telefoon juist is ingesteld.

U kunt een e-mail met twee hyperlinks opvragen van Exact Online. Met een van die hyperlinks kunt u verificatie in twee stappen op uw huidige apparaat herstellen of op een nieuw apparaat instellen. Met de andere krijgt u tijdelijk toegang tot Exact Online in het geval dat u uw apparaat bent verloren of vergeten.

1.    Ga naar start.exactonline.nl.

2.    Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

3.    Klik in de app op de hyperlink Hoe stel ik verificatie in twee stappen opnieuw in?.

4.    Controleer of het e-mailadres van uw account wordt weergegeven. Vanwege veiligheidsoverwegingen worden alleen de eerste en laatste letter van het e-mailadres weergegeven. Als het e-mailadres van een ander account wordt weergegeven, klikt u op de hyperlink Uitloggen om met de juiste gegevens in te loggen.

Als het e-mailadres niet correct is, vraag dan WVDB om het adres te wijzigen. (zie helpdesk in gele vlak)!

5.    Als het e-mailadres klopt, klikt u op E-mail versturen.

6.    Open de e-mail en klik op een van de twee hyperlinks. Beide hyperlinks zijn twee uur geldig.

·         Klik op de eerste hyperlink om de verificatieapp opnieuw in te stellen op je huidige apparaat of om de app op een nieuw apparaat in te stellen.

·         Klik op de tweede hyperlink als u tijdelijk geen toegang hebt tot het apparaat waarop de verificatieapp staat.

Op het tabblad Relaties kunt u relaties aanmaken en bewerken. Zo beheert u eenvoudig alle informatie over mensen of bedrijven waarmee u zaken doet. Klik op de naam van een relatie om meer gegevens te bekijken

Op het tabblad Inkoop klikt u op de factuurdatum van een bestaande factuur om deze te bekijken. Ook kunt u nieuwe inkoopfacturen uploaden.

Alle openstaande posten worden op het tabblad Te betalen van de pagina Inkoopfacturen weergegeven. Als u die posten selecteert en op Betalen via bank klikt, wordt er een betalingsbestand gegenereerd dat u in de bankomgeving kunt invoeren.

Heeft u een bankkoppeling met ING of de Rabobank? In dat geval wordt het betalingsbestand direct naar de bank gestuurd.

Op het tabblad Aangiften kun je de aangiften bekijken die je accountant heeft aangemaakt. Je kunt ook de details van je btw-aangiften bekijken om na te gaan hoeveel btw je hebt betaald. In dit overzicht zie je ook of je accountant aangiften voor je heeft gedaan die je nog moet goedkeuren.

Wij helpen u graag!

Heeft u een probleem met de app of heeft u een technische vraag? Onze IT-specialisten helpen u graag verder! U kunt de helpdesk IT bereiken via:

E: helpdeskit@wvdb.nl
T: +31881948250 

Onze adviseurs
mensen met vakkennis

Zoek een adviseur

Gemotiveerde specialisten leveren geïntegreerde dienstverlening. Kennis maken en vooral kennis delen, speelt een centrale rol in alles wat wij doen.